Kopia Czy pomimo lockdownu mogę iść do fryzjera (10)

Jak skutecznie reklamować usługę fryzjerską lub kosmetyczną?

Inspiracją dla dzisiejszego wpisu jest dla nas historia naszej Klientki, dla której wizyta w gabinecie kosmetycznym zakończyła się oszpeceniem.Niestety takie przypadki pokazują, że pomimo, iż wizyta u fryzjera lub kosmetyczki powinna wiązać się błogim czasem i relaksem czasami może zakończyć się poważnymi problemami zdrowotnymi.

Co wówczas? Jakie prawa przysługują poszkodowanemu klientowi? Czy można reklamować nieudane zabiegi kosmetyczne lub fryzjerskie? Oczywiście!

✅ Kiedy udajemy się do kosmetyczki bądź fryzjera, pomiędzy nami a osobą wykonującą dany zabieg dochodzi do zawarcia umowy w sposób dorozumiany w formie ustnej. Niekoniecznie więc do wykonania zabiegu musimy podpisywać jakieś dokumenty czy formularze. Powyższe oznacza także, że tego typu umowę co do zasady traktuje się jako umowę o dzieło a zatem tzw. umowę rezultatu, w której liczy się efekt wykonania usługi.
✅ Jeżeli zatem usługa została wykonana wadliwie powołując się na przepisy kodeksu cywilnego, możesz zażądać obniżenia ceny takiej usługi, zwrotu pieniędzy, ewentualnie usunięcia wady, jeżeli oczywiście jest to możliwe. W sytuacji, gdy wykonanie poprawki jest niemożliwe bądź spotkamy się z odmową jej wykonania, wówczas możemy żądać zwrotu pieniędzy. Jeśli zabieg został częściowo wadliwie wykonany możesz także wnosić o obniżenie ceny za ten zabieg.
✅ Jeżeli okaże się, że na skutek źle wykonanej usługi jesteś zmuszona/y korzystać z usług lekarza, czy przyjmować medykamenty wówczas masz prawo do odszkodowania, a także zadośćuczynienia za poniesione krzywdy (ból, cierpienie fizyczne i psychiczne).

Jeśli masz pytania, potrzebujesz pomocy, indywidualnej konsultacji skontaktuj się z nami!

Autorką artykułu jest Izabela Pączek – adwokat, dr nauk prawnych, właściciel Kancelarii

Możliwość komentowania została wyłączona.